Sebastian Vettel slavio je na vrhu podijuma u Silverstonu, nakon što je osvojio četvrtu pobjedu u sezoni. On je proširio svoje prvenstvo na osam bodova.

Njegovo ponašanje je bilo u nevjerovatnom kontrastu s Lewisom Hamiltonom, koji je stajao ispražnjen nakon što se morao probiti natrag kroz polje do drugog. Vettel i Ferrari su mu odbili petu uzastopnu pobjedu. To je bilo pre 12 meseci.

Onda je Vettel možda bio samo marginalni favorit koji je pobijedio Hamiltona na petoj tituli. Svakako je izgledalo kao da će ići na žicu. Sada, s rekordnom šestom pobjedom na britanskom GP-u , Hamilton polako napreduje i sigurno do šestog prvenstva, osvojivši 15 od posljednjih 21 grand prix. 

Vettel je u to vrijeme pobijedio samo jednom: Belgijski Grand Prix u kolovozu 2018. godine. Sada nema realne šanse za titulu ove godine – iako to nije sasvim njegova krivica – a sada je njegova najveća borba da zadrži mjesto vozač u Ferrariju.

Greške su brojne i različite.  Teško mu je da se sakrije od teških pitanja o vožnji i budućnosti, kako u Ferrariju, tako i u motornim trkama. 

Max Verstappen iz Holandije vozi (33) Aston Martin Red Bull Racing RB15 i Sebastian Vettel iz Njemačke vozeći (5) sudar Scuderia Ferrari SF90 tokom F1 Grand Prix Velike Britanije u Silverstonu 14. jula 2019. u Northamptonu, Engleska. 
U Silverstonu, Sebastian Vettel je dodao još jednu grešku svojoj rastućoj listi, urušivši se u Max Verstappen 

Na mnoge načine je teško gledati Vettela ovih dana i teško je vidjeti koliko je njegova zvijezda izblijedjela. Kada je osvojio četiri uzastopna svetska naslova sa Red Bull-om od 2010-2013, bio je glavni. 

Daleko od njegovog super ozbiljnog i prećutnog sunarodnjaka Michaela Schumachera, Vettel je bio otvoren, prijateljski i veseli sa bezobraznim osmehom i ljubavlju prema britanskom humoru. Uporedite to sa sada. Bilo bi naporno opisati ga kao slomljenog, ali je teško reći da mu F1 trenutno daje razloge da bude veseo. 

Izbjegavanje sudara sa Maxom Verstappenom u Velikoj Britaniji u nedjelju nije čak ni njegova najgora ili najskuplja pogreška. Ali to je bila njegova krivica. Do tada je vozio pristojnu trku. Verstappen je povukao čist pokret oko vanjske strane , Vettel je držao pažnju iza, samo nekoliko metara od zadnjeg krila Red Bull-a. Pogledao je iznutra kratko, ali Red Bull je bio tamo. Onda se činilo da je pogrešno procenio njegovo kočenje, probijajući Verstappen u šljunak i oštećujući svoje prednje krilo.

Dobio je kaznu od deset sekundi za incident, morao je da promeni svoje prednje krilo i završio nisku 16. poziciju. Količina pogrešnih procena i grešaka koje je Vettel napravio u vrelini bitke bio bi zabrinjavajući za novajlije. Ali za četvorostrukog šampiona, Ferrarijevog prvog vozača i nekoga, navodno, u borbi za titulu svetskog prvaka, oni su neoprostivi i zabrinjavajući. 

Na Vettelovu zaslugu, izvinio se odmah nakon trke, prije nego što je Holanđanin izašao iz kokpita. 

Njemački Grand Prix dolazi sljedeći, scena Vettel najskupljih (i bolno) greška u posljednjih godinu dana, na trenutak da zamahnu naslov čvrsto u smjeru Hamilton i definiran sezone. To je bila mala greška sa velikim posledicama. Bilo je mnogo više od: u Italiji se sudario s Hamiltonom i okrenuo; u Japanu i SAD-u je radio slično sa Verstappenom i Danielom Ricciardom. Onda je ove godine u Bahreinu zavrtio pod pritiskom Hamiltona. 

Sve ovo naglašava koliko je on pao. Čini se da ne može da trči bez trka bez tih trenutaka. Charles Leclerc, uprkos Ferrarijevim najboljim naporima da favorizuje Vettela ranije ove sezone, sada je samo tri boda zaostatka u prvenstvu i nadmašio je Nijemca u posljednja dva kruga. U Kanadi, Vettel se vratio u svoje najbolje rezultate pre greške, ali čini se da je bilo kakvo oživljavanje, a ne norma.

U međuvremenu je bio bez ritma, kvalifikujući ogromne osam desetina sekunde od Leclerca u Francuskoj i šest desetina u Velikoj Britaniji. U poslednja tri kola Leclerc je završio treći, drugi i treći. Vettel je završio na petom, četvrtom i sada 16. mjestu. 

On je oduvek bio stipendista F1, sa velikim poznavanjem njegove historije i tradicije i neko je veoma ponosan što je deo toga. Svako ko ima četiri svetske titule i 50-ak pobjeda u utrci zaslužuje to mjesto. Ali on nikada nije izgledao kao neko ko zavisi od F1, ili ko sebe smatra definisanom njime. U intervjuu za BBC rekao je da mu je stalo do toga šta ljudi misle o njegovom statusu u sportu, ali da to nije sve. 

“Pitanje je koliko? A u poređenju sa možda drugim ljudima, vrlo malo. Na kraju, svi mi brinemo šta ljudi misle o nama”, rekao je on. “Ne želiš da ti itko kaže da izgledaš strašno, ili što je ovo, ili što si tamo učinio. Naravno, radije ćeš čuti lijepe stvari. Ali koliko zapravo ovisi o tome? To je poenta.”

Pogrešno je diskreditovati Vettelova četiri prvenstva. Dobio ih je pošteno i pobedivši žestoke takmičare kao što su Fernando Alonso, Jenson Button, Mark Webber i Hamilton. Red Bull je bio klasa polja, ali to je F1; najbolji vozač često ulazi u najbolji tim. I on ih je osvojio automobilima koji nisu bili tako dominantni kao što je Hamilton bio u svoja četiri naslova sa Mercedesom. Ima vremena da ovo okrenemo, ali kako se trke nastavljaju i greške se nagomilavaju, teško je ne tvrditi da je njegova reputacija sada ozbiljno ulegnuta. 

Da li Ferrari sada mora ozbiljno da razmisli o statusu njihovih dva vozača? Leclerc je takođe napravio greške, ali je bio samo sa ekipom za 10 trka i trenutno izgleda više kao glavni vozač. S obzirom da ni jedan muškarac u borbi za titulu i Red Bull 50-ak bodova iza njih nije odlučio tko će dati prednost ovoj sezoni neće značiti veliku razliku od mjesta na kojem se nalaze. 

2020 je ipak drugačija. I to je još jedna stvar. Ferrari mora razmišljati o svojoj budućnosti jer nije osvojiti titulu prvog vozača ili konstruktora više od deset godina. Leclercova briljantna borba s Verstappenom prenosi se iz Austrije u Silverstone. Bilo je očaravajuće, oba mlada vozača na rubu i jedva jedan centimetar.

Leclerc je budućnost Ferrarija. Vettel je imao mnogo sjajnih trenutaka u crvenim kombinezonima, ali bi uskoro mogao predstavljati neispunjenu scuderijsku prošlost.