Utorak, 5 Augusta, 2025
Organizacija vjencanja
HomeMagazinKada je San Francisco Razmatrao Postavljanje Rolera na Zlatni Most

Kada je San Francisco Razmatrao Postavljanje Rolera na Zlatni Most

Ambiciozni San Francisco

Niko ne može optužiti Josipa Bazzeghina da nije ambiciozan. Godine 1938, ovaj samozvani preduzetnik dostavio je prijedlog gradskim vlastima San Franciska. Šta je njihovu hvaljenu Zlatnu Kapiju nedostajalo, tvrdio je, bila je vožnja na roleru koja bi se probijala kroz njenih ovjesnih kablova. U Bazzeghinovoj mašti, atrakcija bi dostigla brzinu od 220 milja na sat, brže od bilo kog rolera koji postoji, uz jedan strmoglav pad od 750 stopa.

Vožnja koja oduzima dah

Bazaegina je ideja bila da San Francisco postane dom jedne od najvećih i najboljih zabavnih vožnji u zemlji. U njegovoj viziji, vožnja bi pružila “najuzbudljivije iskustvo u životu svakog pojedinca”. Iako zvuči nevjerovatno, gradske vlasti su shvatile Bazzeghina ozbiljno.

Uspon rolera: Nova vrsta zabave

Roler vožnje su bile novina 1930-ih godina. One su intenzivirale „scenske željeznice“ koje su postale popularne u 19. stoljeću. Bazzeghinov plan je išao korak dalje: vjerovao je da Zlatni Most može primiti roler koristeći njegove postojeće tornjeve, čime bi se izbjegli inicijalni troškovi gradnje i inženjeringa. San Francisco je, povodom Svjetske izložbe 1939. godine, mogao iskoristiti ovu ideju kako bi privukao pažnju na grad.

Temelj za avanturu na mostu

U svojoj prezentaciji za gradske vlasti, Bazzeghin je predložio postavljanje roler vožnji na Zlatnom Mostu i Oakland Bay Mostu. Zamislio je dodavanje lifta koji bi povezao posjetitelje do vrha trećeg tornja, odakle bi se mogli ukrcati u vozilo koje putuje 220 milja na sat. Njegov plan uključivao je sedam strmih padova, uključujući jedan od 500 stopa, a vozilo bi kratko bilo uronjeno pod vodu u zalivu San Franciska.

Neobične prepreke

Međutim, gradskim vlastima nisu se svidjele nekoliko stvari. Naime, San Francisco nije čak dozvoljavao ni pješake na Bay Most, a kamoli vozilo napunjeno ljudima koje bi se s visokim brzinama kretalo. Inženjer C.H. Purcell je istakao kako postoji velika mogućnost nesreće zbog ometanja vozača ispod. Bazzeghin se usprotivio tom mišljenju, smatrajući da bi vozači ionako gledali prema visokom mostu.

Prevelika atrakcija?

Na kraju, nakon što je procijenila prijedlog, Komisija za Naplate Mostova odbila je ideju. “Iako ste očigledno uvjereni u izvodivost vašeg projekta, ne smatramo da je vaš plan prilagodljiv mostu”, pisali su mu. Njegovi ambiciozni planovi nikada nisu zaživjeli, a danas se smatra da bi takav projekt koštao stotine miliona.

Zaključak: San koji nikada nije postao stvarnost

Baszeghinova budućnost ostaje nepoznata, ali njegova ideja o roler vožnji na Zlatnom Mostu i dalje živi u mašti onih koji su čuli ovu nevjerojatnu priču. Životni put ovog ambicioznog preduzetnika možda nije bio uspješan, ali nas i dalje podsjeća da snovi ohrabruju ljude da razmišljaju izvan okvira.

Vaš put do uzbuđenja!

Iako se na kraju čini da su svi ovi planovi ostali samo na papiru, oni su nas inspirisali da razmišljamo o nadasve nevjerovatnim mogućnostima koje svijet zabave može pružiti. Ko zna kakve bi avanture mogle nastati u budućnosti?

Svojim čitateljima želimo poručiti da slijede svoje snove, jer nikad ne znate gdje vas oni mogu odvesti!

- Advertisement -
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

- Advertisement -