Uloga influenserâ u digitalnom marketingu
U posljednjih nekoliko godina, influenseri su prerasli u ključne figure u svijetu digitalnog marketinga, ne samo u Bosni i Hercegovini, već i širom svijeta. Njihova sposobnost da povežu brendove s publikom čini ih neizostavnim dijelom svakog marketinškog plana. Ipak, koliko zapravo vrijedi jedan post koje oni objavljuju?
Zarada na temelju pratilaca
Zarada influenserâ u BiH dramatično varira u zavisnosti od broja pratilaca i angažmana. Na primjer, influenseri sa do 10.000 pratilaca mogu očekivati zaradu od oko 100 eura po objavi. Ako dodaju priču (story), ta cifra može narasti do 150 eura. Kada je angažman publike visok, zarada može doseći i do 200 eura.
Kada se broj pratilaca poveća, tako raste i zarada. Influeneri sa 40.000 do 60.000 pratilaca zarađuju između 250 i 400 eura po postu, dok oni sa više od 100.000 mogu tražiti od 400 do 800 eura po objavi. Na samom vrhu ljestvice, oni koji imaju između 150.000 i 200.000 pratilaca mogu naplatiti čak 1.000 eura za jednu objavu!
TikTok – nova zvijezda influenserskog marketinga
TikTok se u BiH i širem regionu pokazao kao najbrže rastuća platforma za influensere. S obzirom na to da ovdje često prevladavaju kreativnost i maštovitost sadržaja, influenseri s manjim brojem pratilaca mogu privući pažnju brendova jednako učinkovito kao i oni s većim brojem. Ova platforma pruža priliku za mnoge kreativce da pokažu svoje sposobnosti bez obzira na aktualnu popularnost.
Globalni trendovi u svijetu influenserskog marketinga
Tržište influenser marketinga na globalnom nivou vrijedi više od 16 milijardi dolara! To jasno pokazuje koliko je značajna ova industrija. Na sceni nisu samo „mega“ influenseri poput sportskih i muzičkih zvijezda; u poslednje vrijeme sve više pažnje dobivaju i manji influenseri – tzv. nano influenseri, čija se zarada čak povećala do 36 puta od 2015. godine!
Više od brojeva – kvalitet interakcije je ključ
Važno je napomenuti da ni nalog kasnije, brendovi ne gledaju samo broj pratilaca. Danas je kvaliteta interakcije, povezanost sa publikom i povjerenje koje su izgradili ključni faktor koji utiče na saradnje s brendovima. Ako publika vjeruje influenseru, brendovi će se sve više odlučivati za takve saradnje, bez obzira na broj pratilaca.