Četvrtak, 19 Septembra, 2024
HomeVijestiBiHKontroverze oko Nastavnog programa Istorije: Da li je objektivnost obrazovanja moguća?

Kontroverze oko Nastavnog programa Istorije: Da li je objektivnost obrazovanja moguća?

Oštre kritike na račun nastavnog programa

U saopštenju Ministarstva prosvjete Republike Srpske, istaknuto je da je medijsko interesovanje iz Federacije BiH usmjereno isključivo prema temi Istorije. Kritike su okarakterisane kao paušalne i lične, dok su kritičari nazvani nestručnim osobama.

Sporna tema u obrazovnom programu

Ministarstvo prosvjete RS-a naglašava da se u nastavnom programu za 9. razred ne uvode nove teme. Tema “Republika Srpska i Odbrambeno-otadžbinski rat” već postoji i obuhvata važna lica tog razdoblja, uključujući Ratka Mladića i Radovana Karadžića.

Presude međunarodnih sudova izostavljene

Iako ministarstvo navodi važnost predstavljanja ličnosti koje su imale ključne uloge, presude međunarodnog tribunala u Hagu protiv ovih figura ostaju neispitane. Mladić i Karadžić su osuđeni zbog genocida, a njihova dela će nedvosmisleno uticati na obrazovanje.

Obrazovanje i kritičko mišljenje

Ministarstvo tvrdi da je cilj razviti kritičko mišljenje kod učenika, no izostavljanje važnih sudskih presuda može izazvati štetne posledice. Kako se može govoriti o objektivnosti kada su ključni istorijski podaci ignorisani?

U ovom kontekstu, postavlja se pitanje: da li se zaista može govoriti o nepristrasnom obrazovanju bez uvažavanja svih važnih činjenica o nedavnoj prošlosti?

- Advertisement -
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments

- Advertisement -