Ciljana Panika ili Neobična Slučajnost?
Earl Triplett, tada 82-godišnji penzioner iz Tacome, Washington, nije ni sanjao da će njegov obični trenutak uživanja u Pepsi napitku uzrokovati nacionalnu paniku. U junu 1993. godine, nakon povratka s odmora, Earl je otkrio da se unutar njegove prazne limenke našao neobičan predmet – upotrijebljena šprica. Kako je dan odmicao, panika je prerasla u lavinu; vijesti su se širile brže od požara.
Zašto je sve to počelo?
Kada su se Tripletti obratili svom advokatu, nisu ni slutili da će ih njihov slučaj odvesti do medijskog holivuda. Uzbuđenje se brzo širenje vijesti o “špricama u Pepsi napicima” rasplamsalo. Već nekoliko dana kasnije, ljudi iz više od dva desetina država počeli su se javljati s sličnim pričama, tvrdeći da su i oni pronašli igle, šrafove, čak i muhe unutar svojih omiljenih napitaka. No, šta se ustvari krije iza ovih optužbi?
Medijska Frenezija
Dok su se skandali širili, američki mediji su priredili pravu predstavu. Američki način straha od nepoznate opasnosti je prodan na jednostavnom principu: “Da li je vaša omiljena gazirana napitak sigurna?” USA Today je čak napravio mapu koja je označavala države u kojima su izvještaji dolazili. Da li je to stvarno bila panika ili su ljudi samo željeli biti dijelom nečega što je brzo rasprostranjeno?
Uloga FDA i FBI
I dok je panika rasla, FDA i FBI su brzo reagovali. Formirali su timove da istraže ove navode o zagađenju. Zajedno su analizirali proizvode, provjeravali boce i povlačili izjave od svjedoka. Coca-Cola je također bila na udaru, jer su neki potrošači tvrdili da su igle pronašli i u njihovim limenkama. Na osnovu dokaza, gotovo nijedna tvrdnja nije bila potvrđena.
Iznenađujući Razlozi
Ispostavilo se da su neki od onih koji su se javljali imali vlastite motive: od želje za pažnjom do namjere da tuže Pepsi. Primjer jedna žena iz Michigana priznala je da je stavila iglu u piće svog sina kako bi ga naučila lekciju. Iako su neki uhvaćeni u lažima, mnogi su se pokušavali skloniti u maglu, nadležni su radili neprestano kako bi dokazali – nismo imali zagađenja!
Potezi Pepsi-a
Iako je Pepsi direktno pogođen, kompanija je brzo odgovorila. Uspjeli su poslati oglase u novinama, priopćenja i vrijedne vaučere potrošačima, nastojeći da umanje štetu koju su optužbe uzrokovale. I dok su prodaja i dionice padale, Pepsi je konačno uspio konsolidirati vlastiti imidž i ne dopustiti da zatruje njihovu reputaciju. Kako je ljeta odmicalo, prodaja se oporavila, a ljudi su se vrnuli svojoj omiljenoj gaziranoj vodi.
Poučne Lekcije
Ova cijela situacija nas uči kako lažne informacije mogu imati monumentalne posljedice. Ne zaboravite, jedina stvar opasnija od pića su strahovi koji se temelje na neprovjerenim pričama. Na kraju, Earl i Mary Triplett su ostali nevin, dok su mediji i društvo naučili da budu oprezniji.