Italijanska agencija za zaštitu konkurencije donijela je odluku o kažnjavanju američke kompanije Meta i njene evropske podružnice s 3,5 miliona eura zbog nepoštenih poslovnih praksi na društvenim mrežama Facebook i Instagram. Prema navodima agencije, korisnici Instagrama nisu dobili jasne informacije o prikupljanju i obradi njihovih podataka u komercijalne svrhe prilikom procesa registracije.
Osim toga, Meta nije uspostavila odgovarajuću komunikaciju i mehanizme žalbe za korisnike čiji su nalozi suspendirani na Facebooku i Instagramu. Ova kazna predstavlja još jedan udarac za Meta, koja se već suočava s istragom Evropske komisije o kršenju pravila o zaštiti maloljetnika.
Evropska komisija pokrenula je istragu zbog zabrinutosti da sistemi Facebooka i Instagrama, uključujući njihove algoritme, mogu poticati poremećaje ponašanja i zavisnost kod djece. Kako je istaknuto u saopćenju Vijeća EU, aplikacija može stvarati takozvani efekt zečije rupe, tj. preplavljivati korisnike sličnim sadržajem ako pokažu interes za određenu temu.
Iako je ova kazna samo jedna u nizu koje Meta može dobiti zbog kršenja propisa, ona šalje snažnu poruku kompanijama da moraju poštovati prava korisnika i transparentno upravljati njihovim podacima. Navedena odluka također pokazuje pozornost regulatornih tijela prema zaštiti privatnosti i dobrobiti korisnika društvenih mreža.
Meta će morati poduzeti korake kako bi ispravila ovakve nepoštene poslovne prakse i osigurala transparentnost i zaštitu korisnika. U suprotnom, moguća je daljnja kazna koja bi mogla imati ozbiljne posljedice po ovu tehnološku kompaniju.