Jedan genijalan marketing koji nije ispao onako kako je planirano
Edgar Wallace, poznat kao kralj trilera, vjerovao je u svoju ideju koja bi mogla učiniti njegovo ime prepoznatljivim širom svijeta. Taj uspješni novinar, koji je već 1905. imao zavidnu karijeru, odlučio je pokušati unovčiti svoje umijeće pisanja fiktivnih priča. Iako je njegov roman “Četiri pravedna čovjeka” postigao popularnost, njegova marketinška strategija pokazala se kao potpuni promašaj.
Između novinarstva i fikcije: Put do uspjeha
Na početku 20. vijeka, Wallace je bio zauzet novinarstvom i pisanjem vijesti o ratu. Dok je pokušavao zaraditi dodatni novac, napisao je priču “Smithy” koja se dobro prodavala. “Osnažen tim uspjehom,” kako je zapisao, “odlučio sam da kraću priču koju su svi časopisi u Londonu odbili priredim kao roman.” Tako je nastao njegov prvi roman, te se marketinški uvid u potencijal njegove knjige činio kao pravi izbor.
Kako se ne reklamira? Wallaceov intrigantan pristup
Wallace nije htio svoj roman jednostavno oglašavati na klasičan način. Njegov plan je bio revolucionaran: odlučio je ponuditi velike nagrade za one koji bi uspjeli riješiti misteriju iz njegovog djela. “Odlučio sam da napravim ime kao pisac priča, čak i ako me to uništi,” rekao je, i nažalost, baš to se i desilo.
Kratki pregled priče
U romanu “Četiri pravedna čovjeka” pratimo četiri vigilanta koji odlučuju da izvrše pravdu na svoj način, ne obazirući se na pravne posljedice. Njihov plan da likvidiraju britanskog ministra zbog nepravednog zakona uvodi čitatelje u zamršenu radnju. Iako je zamišljeno da čitatelji sami riješe misteriju, na kraju su ostavili previše prostora za spekulacije.
Nagrada koja može uništiti
Wallace je ponudio nagradni fond od 500 funti, što je u to vrijeme bila ogromna svota. Nažalost, nije precizirao koliko može biti dobitnika, pa se tako veliki broj čitatelja javio s rješenjima. “Iako sam prodao 38,000 primjeraka, izgubio sam 1400 funti!” priznao je Wallace, dodajući da je saznao šta znači prekomjerno oglašavanje.
Oporavak i nasljeđe
Nakon ovog debakla, Wallace nije odustao. Nastavio je pisati i postao jedan od najplodnijih autora tog doba sa više od 170 romana. Njegovo iskustvo ga je naučilo lekcijama o životu i poslu. Ukazao je da i najveći neuspjeh može donijeti značajan uspjeh u budućnosti.
Zaključak: Samo naprijed!
Šteta napravljena njegovom prvom romanom, umjesto da ga zaustavi, inspirisala je Wallacea da stvara i dalje. Danas je svijet književnosti obogaćen njegovim djelima koja su preživjela test vremena. Ništa ne može nadmašiti strast i upornost jednog pisca kao što je Edgar Wallace!