Neki od izabranih europarlamentaraca širom Evrope nemaju nikakvo političko iskustvo, ali neki od njih ima milione pratilaca.
Jedan od takvih neobičnih kandidata je Fidias Panayiotou, koji je osvojio mjesto u Evropskom parlamentu predstavljajući Kipar. Iako nema političkog iskustva niti istaknutih preporuka, Panayiotou se ističe po svojoj ogromnoj popularnosti na društvenim mrežama. Sa 2,6 miliona pratilaca na YouTubeu i još više na TikToku, on je postao jedan od najistaknutijih figure među novim, nekonvencionalnim političarima.
Na svojoj kandidaturi, Panayiotou se pojavio noseći tri kravate, sako i kratke hlače, što je privuklo veliku pažnju javnosti. Otvoreno je priznao da ne posjeduje značajno znanje o politici ili o Evropskoj uniji, ali je obećao da će se truditi postavljati pitanja, čitati i učiti.
Trend “novih političara” koji se oslanjaju na svoju popularnost na društvenim mrežama sve više raste širom Evrope. Umjesto političkog iskustva, oni koriste svoju ogromnu bazu pratilaca kao sredstvo za sticanje političkih funkcija.
Međutim, kritičari tvrde da je političko iskustvo itekako bitno za obavljanje funkcije europarlamentarca, te da se odluke i zakoni Evropske unije ne mogu donositi na temelju popularnosti na društvenim mrežama.
Ipak, neosporno je da ovi “nekonvencionalni” političari osvajaju srca svojih pratilaca širom kontinenta, što ukazuje na promjene u načinu na koji se politika doživljava i prati.
Ovo novo lice politike, s jedne strane, može donijeti svježinu u ustajalu političku scenu, ali istovremeno može izazvati i zabrinutost zbog nedostatka političkog znanja i iskustva kod novih političara.
U svakom slučaju, vrijeme će pokazati da li je ovo tek privremeni trend ili će politika postati sve više okrenuta prema popularnosti na društvenim mrežama.