Turski 5. generacijski borbeni avion, poznat kao KAAN, uspješno je obavio svoj drugi testni let, izvijestio je Clash Report. Prema saopćenju iz Predsjedništva odbrambene industrije (SSB), KAAN je poletio rano u ponedjeljak i ostao u zraku 14 minuta. Tokom leta, dostigao je visinu od oko 3.000 metara i brzinu od oko 400 kilometara na sat.
Prvi let ovog aviona izveden je 21. februara, a drugi let obavljen je danas. KAAN je uspio doći do 10.000 stopa visine tokom svog drugog leta, postižući brzinu od 230 čvorova. SSB izjavljuje da će cijeli tim procijeniti podatke dobivene iz ovog leta, dok će se pripreme za sljedeće letove nastaviti.
Projekt KAAN predstavlja veliki napredak za tursku avijaciju i odbranu. Ovaj borbeni avion zamijenit će zastarjelu flotu F-16 aviona. Turska je pokrenula projekt TF-X 2016. godine, s ciljem proizvodnje nacionalnog borbenog aviona. Turske Aerospace Industries (TAI) potpisao je ugovor s britanskim BAE Systemsom vrijedan 125 miliona dolara 2017. godine za razvoj aviona sljedeće generacije.
KAAN, koji je javno predstavljen prošle godine, smatra se najambicioznijim projektom Turske do sada. Avion je prvo izveo test taksiranja sredinom marta prošle godine. U početku će biti pokretan s dvije motora General Electric F-110, koji se koriste na avionima četvrte generacije Lockheed Martin F-16. Međutim, Turska namjerava koristiti domaće proizvedene motore za serijsku proizvodnju KAAN-a, koja je planirana za 2028. godinu.
Šef SSB-a, Haluk Görgün, izjavio je na sastanku s probnim pilotima i projektnim timom: “Danas smo svjedočili još jednom značajnom danu u historiji turske avijacije i historiji turske odbrane. Ovaj let je, kao i prvi, bio vrlo uspješan. Podatke dobivene ovim letom procijenit će cijeli tim, a pripreme za sljedeće letove će se nastaviti.”
Vjeruje se da će KAAN predstavljati veliki korak naprijed za tursku vojnu industriju i pružiti modernu i snažnu borbenu sposobnost turskim vojnim snagama.