Problemi s licencama i nadležnostima
Prema dokumentaciji projekta Saobraćajnog instituta CIP, angažovano je četvero arhitekata za unutrašnje instalacije. Ipak, sumnje se javljaju zbog nedostatka projektanta sa licencom 310, koja je ključna za konstrukciju. Građevinska inžinjerka Andrijana Milovanović ističe kako je to ozbiljan problem.
Nepravilnosti u projektovanju
Milovanović naglašava da, ukoliko su radovi izvođeni konstruktivno, bilo je neophodno imati odgovarajući proračun. Sumnja se na valjanost potpisa glavnog projektanta, koji posjeduje licencu 315, namijenjenu za puteve i željeznice.
Kritika postupka odobravanja projekata
Ova inžinjerka objašnjava kako su neki inženjeri oklijevali dati saglasnost na projekte koji bi mogli ugroziti sigurnost. Zabrinutost za građane često je ignorisana zbog prilagođavanja propisa investitorima, pa su arhitekte dobile mogućnost odobravanja projekata.
Manipulacija građevinskim radovima
Željeznice Srbije su pokušale da umanje odgovornost kineskog konzorcijuma CRIC CCCC, tvrdeći da nadstrešnica nije bila dio rekonstrukcije. Ipak, brojni dokazi s fotografija ukazuju na to da su izvršeni radovi na konstrukciji.
Tragedija koja je bila neizbežna
Nakon nesreće, pojavile su se fotografije koje svjedoče o nesigurnim radovima. S obzirom na to da nisu postojali specijalizovani potpisnici, bilo je pitanje dana kada će doći do tragedije.