Kapetan Edvards iznosi teze o uzrocima potonuća
Bivši kapetan superjahte “Bajesian”, Stiven Edvards, nedavno je iznio svoje hipoteze o uzrocima potonuća jahte kod Sicilije. U tragediji koja se desila 19. avgusta, život je izgubilo sedmero ljudi, uključujući britanskog tehnološkog tajkuna Majka Linča.
Nagib kao faktor rizika
Edvards smatra da bi nagib jahti od 45 stepeni mogao prouzrokovati poplavu. “Na jedrenjaku bi takav nagib tokom normalnog rada doveo do opasnosti”, rekao je Edvards. On naglašava da su vremenske prilike mogle prevazići operativne granice broda.
Poplave i održavanje broda
Jedan od ključnih faktora je bio i dizajn broda. Edvards objašnjava da je “Bajesian” imao samo jedna školjkasta vrata za pristup, koja su bila rijetko korištena. Njihovo otvaranje u nemirnim uslovima moglo bi prouzrokovati dodatne probleme.
Istraživanja u toku
Edvards također ističe da vremenski uvjeti nisu pružili dovoljno vremena za brzu reakciju. Istražiteljski tim now mora detaljnije analizirati zbog čega je brod prešao svoje operativne granice.
Odgovornost kapetana
Kapetan “Bajesiana”, Džejms Katfild, izjasnio se da prihvata odgovornost, ali ne i krivicu. Njegov tim se još uvijek priprema na eventualne pravne posljedice, jer se sumnja na višestruko ubistvo iz nehata.
Ova tragična nesreća izazvala je veliku zabrinutost u industriji nautike i otvorila pitanja o sigurnosnim standardima na jahtama.