Izvještaj o Kampanji Dezinformacija
Uoči amerčkih predsjedničkih izbora, podignute su optužnice protiv dva ruska državljanina. Glavni državni tužilac SAD-a, Merrick Garland, predstavio je izvještaj o sveobuhvatnoj kampanji iz Moskve. Ova kampanja je imala za cilj uticati na rezultate izbora zakazanih za novembar.
Uticaj na Evropu i Amerika
Izvještaj FBI-a ukazuje da kampanja nije bila usmjerena samo na građane SAD-a. Naime, Rusija je nastojala i da utiče na evropske izbore. Mreža influensera na društvenim mrežama radila je kako bi podržala političke stranke sa prijateljskim odnosima prema Rusiji.
Meta kampanje
Cilj je bio da se stranke poput AfD-a u Njemačkoj i Nacionalnog okupljanja u Francuskoj dovedu na vlast. Također, kampanja je htjela destabilizirati veze između Evrope i SAD-a, istovremeno demonizirajući predsjednika Ukrajine, Volodimira Zelenskog.
Koristili Dezinformacione Strategije
Kampanja je uključivala direktnu podršku influenserima i novinarima. Ti su radili na širenju dezinformacija u korist Rusije. Također, korištene su i tzv. “farme botova” — naloga na društvenim mrežama bez stvarnih osoba iza njih.
Ključna Figura: Sergey Kiriyenko
Prema informacijama FBI-a, ključna osoba u ovoj operaciji bio je Sergey Kiriyenko. On je bivši premijer Rusije i blizak saradnik Vladimira Putina. Kiriyenko je bio premijer još tokom era Borisa Jeltsina 1998. godine.