Rastuća popularnost SUV-ova i crossovera je rezultirala postavljanjem novog rekorda u globalnoj statistici prodaje novih automobila. Prema podacima, prodato je čak 36,7 miliona vozila ovog tipa ili 47 posto od ukupne svjetske prodaje novih automobila.
Ovaj izvanredan rast tržišnog udjela ove klase vozila pokazuje sve manji interes kupaca za tradicionalnim oblicima automobila, kao što su limuzine, karavani i kompakti. To i ne čudi s obzirom na praktičnost, svestranost i sportski izgled koji SUV-ovi i crossoveri pružaju.
Jedan od ključnih faktora za postizanje rekordne prodaje ovih vozila je popularnost modela Tesla Y, koji je prošle godine prodan u 1,22 miliona primjeraka širom svijeta. To je čak 64 posto više u odnosu na prethodnu godinu i ovaj model je postao najprodavaniji automobil na globalnom nivou, prestigavši popularne modele poput Toyote RAV4 i Toyote Corolle.
Kada se pogleda statistika po brendovima, Hyundai Motor Group je dominirao s najvećim udjelom prodaje crossovera i SUV-ova, čak 56 posto. Drugi na listi je Ford sa 49 posto udjela, dok se Volkswagen smjestio na trećem mjestu sa 48 posto udjela prodaje.
Posebno zanimljivo je da se po prvi put u svijetu prodalo više kineskih automobila nego američkih. Kineski proizvođači su ostvarili rast od 23 posto, ukupno prodavši 13,4 miliona vozila, dok je prodaja američkih automobila porasla za 9 posto, odnosno 11,9 miliona primjeraka.
Rast kineske prodaje automobila uvelike je podržala Evropa, uključujući i Veliku Britaniju, gdje su se posebno istakli modeli poput MG 4 i BYD Atto 3. Evropsko tržište je prošle godine bilo najbrže rastuće tržište, s porastom od 16 posto u odnosu na prethodnu godinu. Na globalnom nivou, prodano je ukupno 10 posto više vozila u odnosu na prethodnu godinu, što čini oko sedam miliona automobila više.
Ovi impresivni brojevi pokazuju da su SUV-ovi i crossoveri postali neizostavan dio tržišta automobila, te da će njihova popularnost vjerovatno nastaviti rasti i u budućnosti.