Mersiha Beširović, predsjednica Sindikata trgovine i uslužnih djelatnosti FBiH, gostovala je u prvomajskom izdanju Špice Televizije Sarajevo i govorila o promjenama u percepciji i svijesti javnosti i kupaca.
Beširović je istakla da se percepcija javnosti i kupaca mijenja te da sve više ljudi shvata važnost obavljanja kupovine prije praznika. Sindikat trgovine, zajedno sa medijima, već godinama ulaže napore u razvijanje svijesti o ovom pitanju, a kampanja “Kupujmo svi 30. aprila, da bismo bili slobodni 1. maja” donijela je odlične rezultate. Veliki broj kupaca se odazvao i jučer obavio svoju kupovinu kako bi danas mogli uživati u slobodnom danu.
Beširović je naglasila da odluka o zatvaranju prodavnica danas nema veze sa zakonskim rješenjem, već je rezultat pritiska javnog mnijenja i vjerovatno manjka radne snage. Poslodavci postaju svjesni koliko su radnici bitni te su spremni im dati slobodne dane za praznike i nedjeljom, iako ne mogu ili ne žele povećati plaće.
Na pitanje voditelja emisije o nedostatku radne snage, Beširović je napomenula da su godinama upozoravali na ovaj problem. Mnogi su im se smijali i tvrdili da strana radna snaga ne može raditi u trgovini, ali prema podacima sa terena, strani radnici su sve prisutniji u ovom sektoru. Situacija bi, prema njenim riječima, mogla postati još gora, a primjer za to je sve manji broj pumpi koje rade 24 sata zbog nedostatka radnika za noćnu smjenu.
Ova promjena svijesti javnosti i kupaca donosi brojne prednosti, ali će istovremeno izazvati i nove izazove. Sindikat trgovine i uslužnih djelatnosti FBiH i dalje čeka zakonsko rješenje ovog pitanja, a u međuvremenu će nastaviti sa kampanjama i naporima kako bi podigli svijest o važnosti obavljanja kupovine prije praznika.