Petak, 20 Septembra, 2024
HomeVijestiBiHPolitički kontekst obrazovanja u Republici Srpskoj: Učenje kroz prizmu prošlosti

Politički kontekst obrazovanja u Republici Srpskoj: Učenje kroz prizmu prošlosti

Jednosmjerna historija u školama

Obrazovni program u Republici Srpskoj (RS) dugo vremena je podložan kritikama zbog svoje političke obojenosti. Djeca u RS-u godinama uče historiju koja se često temelji na jednosmjernim narativima.

Suočavanje s prošlošću

Suočavanje s prošlošću, posebno onom ratnom, ostaje izazovan proces. U obrazovnom sistemu RS-a, istorijske činjenice često su “prilagođene” potrebama trenutne politike.

Primjeri iz udžbenika

U udžbeniku za deveti razred, autora Dragiše Vasića, tema o RS-u u postdetonskoj Bosni i Hercegovini nosi politički naboj. Tvrdi se da su Hrvati i Bošnjaci u konfliktu oko prava i statusa, dok se RS povezuje s maticom Srbijom.

Kritika međunarodne zajednice

Udžbenik prikazuje međunarodnu zajednicu, posebno EU i SAD, kao pristrasne, favorizirajući Bošnjake. Učenicima se sugerira da je RS bila pod finansijskim pritiskom zbog namjere centralizacije BiH.

Obrazovni potencijal

Ove informacije ukazuju na prepreke u obrazovanju, koje mogu oblikovati percepciju mladih o prošlosti. Potrebne su promjene kako bi se omogućilo realno i sveobuhvatno učenje o historiji.

- Advertisement -
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments

- Advertisement -