Jednosmjerna historija u školama
Obrazovni program u Republici Srpskoj (RS) dugo vremena je podložan kritikama zbog svoje političke obojenosti. Djeca u RS-u godinama uče historiju koja se često temelji na jednosmjernim narativima.
Suočavanje s prošlošću
Suočavanje s prošlošću, posebno onom ratnom, ostaje izazovan proces. U obrazovnom sistemu RS-a, istorijske činjenice često su “prilagođene” potrebama trenutne politike.
Primjeri iz udžbenika
U udžbeniku za deveti razred, autora Dragiše Vasića, tema o RS-u u postdetonskoj Bosni i Hercegovini nosi politički naboj. Tvrdi se da su Hrvati i Bošnjaci u konfliktu oko prava i statusa, dok se RS povezuje s maticom Srbijom.
Kritika međunarodne zajednice
Udžbenik prikazuje međunarodnu zajednicu, posebno EU i SAD, kao pristrasne, favorizirajući Bošnjake. Učenicima se sugerira da je RS bila pod finansijskim pritiskom zbog namjere centralizacije BiH.
Obrazovni potencijal
Ove informacije ukazuju na prepreke u obrazovanju, koje mogu oblikovati percepciju mladih o prošlosti. Potrebne su promjene kako bi se omogućilo realno i sveobuhvatno učenje o historiji.