Njemački brend Volkswagen (VW) nastavit će s razvojem motora s unutrašnjim sagorijevanjem, iako su mnogi proizvođači automobila krenuli putem elektrifikacije. Direktor finansija i operacija u VW Grupi, Arno Antlitz, otkrio je da će od ukupnog budžeta od 180 milijardi eura namijenjenog za električna vozila, oko 60 milijardi dolara biti uloženo u održavanje konkuretnosti vozila sa SUS (spaljivanje unutrašnjeg sagorijevanja) motorima.
Iako je VW ranije najavio da će se do 2033. godine u Evropi proizvoditi isključivo električni automobili, ova najava predstavlja značajno odstupanje od tog plana. Arno Antlitz je rekao da je “budućnost električna, ali da prošlost nije završena”, te je naglasio da će VW ostati fokusiran na razvoj i unapređenje SUS motora.
VW nije jedini proizvođač automobila koji je preispitao svoju strategiju u vezi električnih vozila. Drugi brendovi unutar VW Grupe, poput Porshea, Lamborghinija i Bentleya, također istražuju mogućnosti održivih goriva i alternativa fosilnim gorivima. Aston Martin i Ford također su odstupili od svojih planova o potpunoj elektrifikaciji do 2030. godine.
Ova odluka proizvođača automobila odražava dilemu s kojom se industrija suočava. Nakon što su sve strože regulacije emisija vozila uvedene, investicije u čišće SUS motore postaju neophodne. Istovremeno, kineska ofanziva na električnu mobilnost izaziva zabrinutost među globalnim igračima.
Uprkos svim naporima da pređu na električnu mobilnost, ljudi i dalje nisu spremni potpuno se odreći vozila s SUS motorima. Ovo je evidentno iz odluke Volkswagen-a da nastavi s razvojem ovih motora kako bi zadovoljio potrebe tržišta.
VW-ova strategija pokazuje da električna mobilnost nije jedini pravac kojim se automobilska industrija kreće. Proizvođači se suočavaju s izazovom pronalaženja ravnoteže između električnih i tradicionalnih vozila, uzimajući u obzir zahtjeve za nižim emisijama i rastući interes kupaca za održiva goriva.
Izvori:
– Arno Antlitz, direktor finansija i operacija u VW Grupi, o strategiji razvoja VW-a
– Odstupanje od “samo električnih vozila” strategije u VW Grupi
– Kineska ofanziva električne mobilnosti izaziva zabrinutost globalnih igrača