Tvrtka “Deutsche Telekom” je pokrenula kampanju “ShareWithCare” kako bi upozorila roditelje na moguće posljedice dijeljenja fotografija i video snimaka svoje djece na društvenim mrežama. Reklama koja je objavljena prije nekoliko mjeseci postala je viralna, a sada je više nego ikad aktualna.
Video reklama prikazuje djevojčicu koja se pretvara u odraslu ženu zahvaljujući umjetnoj inteligenciji. Ova kampanja ima za cilj podići svijest o tzv. “sharentingu” – praksi roditelja da dijele slike i snimke svoje djece putem interneta.
Priča o devetogodišnjoj Eli nam pokazuje moguće negativne posljedice dijeljenja fotografija i video zapisa djece. Objave na društvenim mrežama mogu dovesti do zloupotrebe, krađe identiteta, dječje pornografije i čak deepfake prijevara. Softver umjetne inteligencije omogućava manipulaciju fotografijama i video zapisima, stvarajući izuzetno realistične slike i zvukove.
Prema istraživanjima, do 2030. većina slučajeva krađe identiteta djece mogla bi biti uzrokovana “sharentingom” – objavama roditelja na društvenim mrežama. Stoga je važno da roditelji budu svjesni potencijalnih opasnosti i pažljivo biraju što dijele online.
Kampanja “ShareWithCare” poziva roditelje da promisle dvaput prije nego što objave slike i snimke svoje djece. Podaci i privatnost djece trebaju biti prioritet, kako bi se smanjio rizik od potencijalnih zloupotreba.
Ova kampanja nam jasno pokazuje da je vrijeme da se roditelji educiraju o sigurnom korištenju društvenih mreža, jer je internet svijet gdje jedna objava može imati dugoročne posljedice.