Petak, 20 Septembra, 2024
HomeMagazinAuto IndustrijaKako su mali automobili poskupjeli za skoro 50 posto u zadnjih pet...

Kako su mali automobili poskupjeli za skoro 50 posto u zadnjih pet godina?

Rigoroznija euro norma, elektrifikacija, popularizacija SUV segmenta i obavezni sigurnosni sistemi pomoći glavni su faktori zbog kojih su nekad omiljeni mali automobili poskupili za skoro 50 posto u zadnjih pet godina. Kupci zbog toga odustaju od kupovine, a proizvođači se orijentišu na rentabilnije i popularnije modele.

Kultni automobili kao što su Fiat 500, Renault 4 ili prvi Mini pomogli su širokim narodnim masama da postignu individualnu mobilnost. Čak je i legendarna Peglica bila punopravan porodični auto bez obzira na minijaturne gabarite.

Poslije su došli modeli kao što su Fiat Panda, Renault Twingo ili Citroen C1, koji su takođe pokazali svestranost u svakodvenom korištenju. Istovremeno, mali gradski automobili su prije bili pristupačni i iznad svega popularni, jer nisu imali suvišnih dodataka i što je najvažnije ispunjavali su svoju zadaću sasvim korektno. Gradski automobili su također bili praktični i komforni za cijelu porodicu, uključujući i odlaske na izlete, u šoping, pa čak i na godišnji odmor.

Međutim, zbog rigoroznije euro norme i potrebe za elektrifikacijom vozila, proizvođači su bili prisiljeni ugraditi nove sigurnosne sisteme i tehnologije u svoje automobile, što je utjecalo na cijenu. Popularizacija SUV segmenta također je doprinijela povećanju cijena, jer su kupci počeli preferirati veće i prostranije automobile.

Zbog navedenih razloga, značajan broj proizvođača je već ukinuo svoje mini automobile i malo ko želi razvijati nasljednike. Fiat 500 je zadnja žrtva, mada je na radost njegovih ljubitelja obećan razvoj nasljednika na temeljima električnog modela, iako će njegova cijena biti daleko od pristupačne. Ne zaboravimo da je u novije vrijeme, iz terceta Peugeot 108, Citroen C1 i Toyota Aygo, preživio samo mali Japanac, ali kao mali i preskupi crossover. VW Grupa je također otpisala Škodu Citigo i Seat Mii, dok se VW Up zadržao do ove godine. Iz iznimno popularnog i nekad najprodavanijeg evropskog segmenta iznad, svjedočili smo da je Fiat ugasio Punto, Ford sahranio Fiestu, a Nissan se odrekao Micre.

Sve ove promjene dovele su do značajnog poskupljenja malih automobila u zadnjih pet godina. Kupci su zbog toga sve više odustajali od kupovine, preusmjeravajući se na rentabilnije i popularnije modele. Ostaje da vidimo kako će se tržište dalje razvijati i kako će se proizvođači prilagođavati novim zahtjevima i trendovima.

- Advertisement -
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments

- Advertisement -