Fordova tvornica u Kelnu dugi niz godina bila je poznata po proizvodnji popularne Fieste, no prošle godine ta je proizvodnja okončana kako bi se postrojenje pripremilo za izradu električnog Explorer EV vozila. Američki automobilski proizvođač uložio je gotovo dvije milijarde eura u tu tvornicu kao dio tranzicije ka električnim vozilima. Cilj je proizvesti 250.000 električnih vozila godišnje, uključujući i kompaktni SUV model.
Unatoč smanjenju globalne potražnje za električnim automobilima, Ford očekuje visoku prodaju u tom segmentu. Tvrtka je nedavno predstavila planove za lansiranje niza potpuno električnih vozila u Europi do kraja desetljeća. Međutim, odgađanje uvođenja Euro 7 norme stvorilo je neizvjesnost u industriji.
Prošlog mjeseca, Ford je objavio da će razmotriti prodaju benzinskih i hibridnih automobila i nakon 2030. godine, što je pomak u odnosu na prvobitni plan prodaje isključivo električnih vozila. Kompanija pažljivo prati situaciju i spremna je za promjene ukoliko bude potrebno.
Povećana potražnja za hibridnim vozilima posljednjih godina također je utjecala na smanjenje ulaganja u električna vozila. Istovremeno, nedostatak infrastrukture za punjenje diljem Europe postao je ozbiljan izazov za brži prijelaz na električna vozila. Europski i američki proizvođači automobila suočavaju se s pritiskom zbog ekspanzije kineskih kompanija koje proizvode jeftina električna vozila i izvoze ih diljem svijeta.
Fordova tvornica u Kelnu nastavlja s modernizacijom kako bi bila spremna za proizvodnju električnih vozila i prilagodila se zahtjevima tržišta i regulativama. Ubrzano prelazak na električna vozila predstavlja veliki izazov, ali Ford je odlučan u svojoj strategiji i vjeruje u budućnost električne mobilnosti.