U Njemačkoj se otvorilo pitanje koje može ozbiljno pogoditi do 8,2 miliona vozila. Evropska komisija razmatra ograničenja koja se odnose na starije dizelske motore. Ove mjere uticu ne samo na Njemačku, već i na vlasnike dizelaša širom EU, uključujući Hrvatsku.
Promjene u regulativi
Prema novim informacijama, Evropska komisija je promijenila pravno mišljenje o usklađenosti sa graničnim vrijednostima zagađivača. Sada se granične vrijednosti ispušnih plinova trebaju poštovati u svim uvjetima vožnje, čak i pod opterećenjem. Ranije, ovo se primjenjivalo samo u standardiziranim ispitnim uvjetima.
Posljedice za Euro 5 i Euro 6
Promjena bi mogla dovesti u pitanje sva odobrenja za vozila s Euro 5 normom, a evenutalno i Euro 6. Iznenađujuće je da stariji automobili s normama Euro 3 i Euro 4 ne bi bili zahvaćeni ovom regulativom.
Reakcije i kritike
Njemački savezni ministar prometa, Volker Wissing, kritizirao je ovu politiku u pismu predsjednici Komisije, Ursuli von der Leyen. On ističe važnost automobila za građane, naglašavajući da EU ne smije oduzimati vozila ljudima.
Nove metode mjerenja emisija
Cilj promjena je uvođenje novih metoda mjerenja emisija u stvarnim uslovima vožnje. Wissing upozorava na potencijalne posljedice za građane i automobilsku industriju, koji su vjerovali u postojeće propise prilikom kupovine vozila.
Apsurdnost situacije
Prema glasnogovornici ADAC-a, jednostavno je neprihvatljivo primijeniti nove mjere retroaktivno. Ona smatra da bi zabrana vožnje ovih vozila bila apsurdna, s obzirom na to da su bila uredno registrirana prilikom puštanja u promet.