Brisel je identificirao dva glavna aktera u neodgovornom korištenju plug-in hibrida i odlučio etiketirati proizvođače i vlasnike ovih vozila. Proizvođači su optuženi za prikazivanje izuzetno niske potrošnje goriva i CO2 emisija plug-in hibrida, fokusirajući se previše na rad u električnom režimu. S druge strane, vlasnici su optuženi za neodgovorno korištenje hibrida za kratka i duga putovanja, kao i za stil vožnje.
Jedini izuzetak u cijeloj priči je Evropska unija, koja se distancira od ovog problema i sve više podržava čisto električna vozila. Planira se da od 2035. godine električni automobili postanu jedina alternativa za vlasnike vozila, kako bi se onemogućilo korištenje plug-in hibrida.
Prema Briselu, vlasnici i proizvođači “zloupotrebljavaju” plug-in hibride. Međutim, ova optužba ignoriše činjenicu da će električni automobili riješiti problem emisija štetnih gasova, ali neće eliminirati čestice koje nastaju trošenjem guma i kočnica. Također, potrebno je spomenuti i činjenicu da infrastruktura punionica za električne automobile još uvijek nije dovoljno razvijena.
U suštini, plug-in hibridi nemaju smisla bez korištenja električne energije. Studija koju je sproveo njemački Univerzitet u Manhajmu ukazuje na činjenicu da vozači uglavnom voze na motor sa unutrašnjim sagorijevanjem, što rezultira stvarnom potrošnjom goriva i emisijama CO2 koje su znatno veće nego što su proizvođači naveli.
Ključna prednost plug-in hibrida je njihova sposobnost da budu gotovo čisti kao električni automobili, ukoliko vozači iskoriste prednosti električnog pogona. Međutim, nedostatak infrastrukture za punjenje je jedna od glavnih prepreka. Zbog toga vozači biraju lakše i brže rješenje – korištenje motora s unutrašnjim sagorijevanjem. Većina plug-in hibrida nema brzo punjenje, što vlasnike odvraća od dužeg vremena provedenog na punjaču, bez obzira na to što PHEV-ovi imaju manje baterije. Kao rezultat, vozači uglavnom koriste benzin i svjesno zanemaruju doprinos električnog pogona ukupnoj autonomiji vozila.