Bosna i Hercegovina ostaje jedina država u regionu koja nema vlastite zračne snage za gašenje požara, ali također nema ni nacionalnu aviokompaniju. “BH Airlines” i “Air Bosnia” su uništene, dok je “Fly Bosnia” ostavila ogromne dugove i propala. Čak i sa značajnim budžetskim subvencijama aerodromima i letovima stranih kompanija, bh. vlasti nisu uspjele osigurati nacionalnu aviokompaniju.
Pilot Enes Mujezinović ističe da susjedne države svojim nacionalnim avioprijevoznicima pomažu da opstanu i ostvare dobre rezultate. Borba na tržištu i promocija zemlje kroz vlastite avione i registarske oznake donose brojne benefite. Međutim, ekonomski stručnjaci smatraju da je osnivanje nacionalne aviokompanije teško održivo zbog visokih troškova i nedostatka jasnih prioriteta države.
Prof. dr. Vjekoslav Domljan objašnjava da mlade države žele imati aviokompaniju kao simbol nacionalnog suvereniteta, ali da se nakon subvencioniranja shvati da je to teško održivo. Prema njegovom mišljenju, BiH bi trebala smanjiti broj subvencioniranih kompanija i korištenje resursa za produktivne svrhe.
Osim toga, nedostatak dokumenta koji bi jasno definirao prioritete države predstavlja još jedan problem. Dok je obuka za pilote preskupa i dugotrajna, “BH Airlines” je nekada bio rasadnik kadrova koji su sada rasuti po cijelom svijetu.
Iako bi imala brojne izazove, osnivanje nacionalne aviokompanije bi promoviralo zemlju, privuklo turiste i omogućilo bolju regulaciju tržišta. Da li će BiH imati svoju aviokompaniju, ostaje pitanje za budućnost.