Nedavna studija Mozilla fondacije otkriva da automobili predstavljaju veliki rizik za privatnost osoba, što je potvrda za sumnje mnogih. U istraživanju se navodi da su automobili čak najgora kategorija proizvoda kada je u pitanju privatnost.
Analizirajući 26 brendova, studija je otkrila da čak 84 posto tvrdi da prodaje ili dijeli lične podatke korisnika, dok 92 posto priznaje da korisnicima pruža malu ili nikakvu kontrolu nad njihovim podacima. Ova zabrinjavajuća situacija posebno je problematična zbog činjenice da mnogi vozači i vlasnici vozila nisu ni svjesni rizika koje njihov vlastiti automobil može predstavljati po integritet i sigurnost njihovih podataka.
Da bismo se zaštitili od ovakvih i sličnih praksi, španska autopista nudi nekoliko preporuka. Prva je da provjerimo uslove privatnosti prilikom kupovine ili iznajmljivanja vozila. Sistemi za povezivanje automobila trebaju imati adekvatne zahtjeve privatnosti, a podaci koje prikupljaju moraju biti pravilno zaštićeni. To može uključivati korištenje šifriranja, virtuelnih privatnih mreža ili drugih mjera koje sprečavaju curenje ili neovlašteno prenošenje podataka.
Osim toga, preporučuje se da korisnici pažljivo prouče i razumiju politike privatnosti brendova i pružatelja usluga. Trebamo biti svjesni kako se naši podaci koriste i da li imamo kontrolu nad njima. Ukoliko nisu zadovoljavajuće, trebamo razmisliti o alternativama koje više vode računa o privatnosti.
Važno je istaći da je zaštita privatnosti i sigurnost podataka važna tema kojoj treba posvetiti pažnju. Informisanje o rizicima i preduzimanje odgovarajućih mjera predstavlja korak ka zaštiti naših ličnih podataka.