Optužbe protiv Aldi kompanije
Kompanija Aldi, poznati lanac supermarketa, suočava se s ozbiljnim optužbama. U Evropskoj uniji, Aldi je optužen za obmanu potrošača. Naime, zabilježene su sumnjive prakse povećanja cijena kako bi se kasnije smanjile. Ova aktivnost je nazivana “šok sniženja” u promotivnim letcima.
Presuda Evropskog suda pravde
Evropski sud pravde je donio presudu kojom se trgovcima zabranjuje zavaravanje potrošača. Trgovci ne smiju povećavati cijene prije nego što postave sniženu cijenu. Također, sniženja cijena moraju se zasnivati na prethodnim cijenama koje su važile najmanje 30 dana prije sniženja.
Kršeni zakoni Brisela
U saopštenju potrošačkih grupa navodi se da su “sitna slova” u Aldi-ovim oglasima pokazala da snižene cijene nisu bile niže u prethodnim periodima. Ova praksa krši pravila EU o označavanju cijena i stvara nepoštene komercijalne prakse.
Reakcija potrošačkih grupa
Cornelia Tausch, šefica potrošačke grupe koja je pokrenula ovaj slučaj, izjavila je da je Aldi koristio trikove da zaobiđe pravila EU. Ona je pohvalila jasnoću i jačanje prava potrošača koja donosi ova presuda.
Aldi se brani
Aldi je u svom odgovoru naglasio da zakoni zahtijevaju prikazivanje prethodnih cijena, ali ne definiraju kako treba izgledati oglas. Njihova odbrana ostavlja otvorenim pitanja o transparentnosti praksi u trgovini.