Uzroci opadanja potražnje
Opadanje potražnje za električnim automobilima u Evropi postalo je evidentno posljednjih mjeseci. Glavni uzroci uključuju nedostatak infrastrukture za punjenje, odsustvo povoljnijih modela, kao i izazove vezane za domet i vrijeme punjenja.
Proizvodnja u opadanju
U julu 2023. godine, potražnja je pala sa 14,6 posto na 13,5 posto. Ova stagnacija prati i smanjenje proizvodnje u Evropi, uz gašenje popularnih modela. Proizvođači se suočavaju s nesigurnom budućnošću u industriji električnih vozila.
Uvoz automobila iz Kine
Dok se evropska proizvodnja smanjuje, uvoz automobila iz Kine je u porastu. Kina je postala najveći izvor uvoza automobila u EU, s petostrukim povećanjem broja vozila. U 2022. godini, kineski automobili činili su 14 posto uvezenih vozila u EU.
Zaostajanje evropskih proizvođača
Kineski proizvođači automobila brzo napreduju, dok evropski brendovi zaostaju. U 2022. godini, evropski brendovi su činili samo 6 posto prodaje električnih vozila u Kini. U isto vrijeme, tržišni udio kineskih proizvođača u Evropi povećao se sa 5 posto 2015. godine na skoro 15 posto 2023. godine.
Ovi podaci ukazuju na dublje probleme unutar evropskog tržišta električnih vozila i izazove s kojima se industrija suočava u konkurenciji s kineskim proizvođačima.