U gustom i iznimno popularnom segmentu kompaktnih vozila devedesetih godina prošlog stoljeća, Alfini blizanci 145 i 146 zamijenili su zastarjelu Alfu 33, drugi najprodavaniji model u historiji kompanije sa skoro milion proizvedenih primjeraka i ujedno zadnju koja je nastala u vrijeme dok je marka bila pod kontrolom države.
Modernizacija marke pod okriljem Fiata
Niko nije sumnjao da će blizanci 145 i 146 proći jedva zapaženo na tržištu, pogotovo što je njihov nastanak i ujedno modernizacija marke došao u periodu pod okriljem Fiata. Koncern iz Torina je kupio poljuljanu Alfa Romeo u decembru 1986. godine i zahvaljujući tome novi modeli su mogli koristiti i dijeliti mnoge Fiatove dijelove.
Chris Bangle i Walter de Silva: Dva autorska pečata
Prvi vidljivi rezultat projekta, koji je započeo 1990. godine, bio je trovratni hatchback komercijalnog naziva Alfa Romeo 145. Dizajnirao ga je Chris Bangle u Fiat Style centru, a auto je predstavljen na Salonu automobila u Torinu krajem aprila 1994. godine.
Sestrinska i limuzinska 146-ica predstavljena je na salonu automobila u Bolonji krajem novembra 1994. godine, a u salone je stigla u maju 1995. godine. Dizajn je potpisao legendarni Walter de Silva, tvorac i dizajner mnogo uspješnije 156-ice i 147-ice u godinama poslije.