Evropska Unija je predstavila politiku transevropske transportne mreže (TEN-T) kao ključni instrument za razvoj efikasne i visokokvalitetne transportne infrastrukture širom Evrope. Ova politika, koju je pokrenula Evropska komisija, ima za cilj unaprijediti putničke i teretne usluge, te unaprijediti sigurnost i efikasnost saobraćaja.
Jedna od ključnih tačaka TEN-T infrastrukture odnosi se na putničke željezničke linije. Prema propisima, do 2040. godine, putničke željezničke linije moraju podržavati vozove koji putuju brzinom od minimalno 160 km/h. Ovo će omogućiti brža putovanja između različitih evropskih gradova i smanjiti vrijeme putovanja.
Uz to, politika TEN-T predviđa uvođenje jedinstvenog evropskog sistema signalizacije u cijelom TEN-T mreži. Ovo će povećati sigurnost i efikasnost željezničkog saobraćaja, dok će nacionalni sistemi postepeno biti izbačeni. Na primjer, nova brza željeznička veza između Porta i Viga, kao i između Budimpešte i Bukurešta, treba da bude završena do 2040. godine. Očekuje se da će ovakve brze veze smanjiti vrijeme putovanja i olakšati kretanje između različitih gradova.
Osim toga, TEN-T politika će uticati i na terminale i aerodrome širom Evrope. Tačni detalji o pravilima za ove segmente još uvijek nisu javno objavljeni, ali se očekuje da će politika podržavati unapređenje usluga na aerodromima i olakšati putovanja putnika i tereta.
Ukupno, politika TEN-T mreže predstavlja značajan korak prema razvoju koherentne, efikasne i visokokvalitetne transportne infrastrukture u Evropskoj uniji. Očekuje se da će ova politika omogućiti brža putovanja, povećati sigurnost i predstavljati razvojni impuls za transport sektor u Evropi.