Tri države, Francuska, Italija i Njemačka, bile su u posebnom fokusu mreže koja je vodila kampanju na društvenim mrežama. Nakon dubinske analize dezinformacija na platformi X, istraživači su otkrili da su mnogi od tih računa osnovani nakon ruske invazije na Ukrajinu, ali su intenzivno korišteni u sedmicama i danima prije glasanja, pri čemu je broj njihovih pratitelja rapidno porastao.
Firma Trollrensics, specijalizirana konzultantska kompanija, izrazila je zabrinutost zbog brzog rasta uticaja ovih računa. “Možemo sa sigurnošću zaključiti da je velika koordinirana mreža računa utjecala na izbore za EU u Njemačkoj, Francuskoj, Italiji i drugdje.”
Pomoću specijaliziranog softvera, konzultantska firma je analizirala 2,3 milijuna objava sa 468.000 računa u Njemačkoj, Francuskoj, Italiji i Nizozemskoj. Iz tog skupa podataka, identificirano je 50.000 naloga koji šire dezinformacije.
Posebno je zanimljiv dobar rezultat ekstremno desnih stranaka i ideologija bliskih režimu ruskog predsjednika Vladimira Putina u Njemačkoj, Francuskoj i Italiji. Ovo otkriće ukazuje na moguću stranu manipulaciju u političkim procesima.
Dezinformacije i lažne vijesti postale su ozbiljan problem u digitalnom dobu, a ovaj slučaj samo pokazuje koliko je važno biti kritičan prema informacijama koje konzumiramo sa društvenih mreža.
S tim u vidu, upozoravamo čitatelje da budu oprezni i da provjere izvore prije nego što vjeruju ili dijele informacije sa drugima.