Petak, 22 Novembra, 2024
Organizacija vjencanja
HomePozitivnoBiznisIzvještaj o nepravilnostima u zapošljavanju i javnim nabavkama u jednom preduzeću

Izvještaj o nepravilnostima u zapošljavanju i javnim nabavkama u jednom preduzeću

U izvještaju koji je nedavno objavljen, otkrivene su brojne nepravilnosti u vezi sa zapošljavanjem i javnim nabavkama u jednom preduzeću. Prijem 195 zaposlenika u radni odnos izvršen je bez procedure javnog oglašavanja, kršeći Uredbu o postupku prijema u radni odnos u javnom sektoru u FBiH.

Prema izvještaju, preduzeće je angažovalo osobe na određeno vrijeme tokom cijele godine, što nije u skladu s Uredbom. Također, nije poštovana transparentnost prilikom zapošljavanja u skladu sa Zakonom o radu. Ova otkrića ukazuju na ozbiljno kršenje procedura u procesu zapošljavanja.

Pored toga, javne nabavke u iznosu od najmanje 1.797.260 KM nisu bile provedene na pravičan način. Tenderska dokumentacija nije omogućila aktivnu i pravičnu konkurenciju, što je u suprotnosti sa Zakonom o javnim nabavkama BiH. Također, Plan javnih nabavki nije usklađen sa stvarnim potrebama preduzeća, što je rezultiralo samo 45,92 posto realizacije.

Izvještaj također ukazuje na nepravilnosti u vezi sa internim raspoređivanjem zaposlenika unutar preduzeća. Pravilnik o radu i Prilozi koji čine njegov dio propisuju pravila raspoređivanja zaposlenika u okviru radnih jedinica. Međutim, tokom 2023. godine, generalni direktor je dao saglasnost za 300 internih premještaja zaposlenika, što može dovesti do neravnoteže i narušavanja efikasnosti rada.

Ove nepravilnosti u zapošljavanju i javnim nabavkama velika su upozorenja za preduzeće, jer ukazuju na mogućnost korupcije, nepotizma i lošeg upravljanja resursima. Nadležne institucije trebaju hitno djelovati kako bi istražile ove nepravilnosti i poduzele potrebne mjere kako bi se osigurala transparentnost i poštovanje zakona.

Preduzeće također mora poduzeti interne reforme kako bi se osigurao pravilan proces zapošljavanja i javnih nabavki, te pridržavanje pravila o raspoređivanju zaposlenika. Samo kroz poštivanje zakona i propisa, preduzeće može izgraditi povjerenje i osigurati uspjeh na dugoročnom planu.

- Advertisement -
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

- Advertisement -