Maj 2020. godine će biti zapamćen kao prva pandemijska godina, ali i zadnji trenutak kada su cijene automobila bile relativno normalne. U tom vremenu, prijatelj vas zove da se pohvali kako je kupio stariji model Škode Octavije po izuzetno povoljnoj cijeni od 29.990 KM.
Tada, jedan od najkompletnijih i najprodavanijih automobila na bh. tržištu je bio dostupan po cijeni koja danas zvuči kao nedostižan san. Nismo ni sanjali da će se cijene toliko promijeniti. No, kada se prisjetimo, većini građana je bilo teško priuštiti novi automobil od 20.000 KM.
Tada su se bh. građani više oslanjali na uvezena polovna vozila. Trgovci su imali veći izbor dizelskih automobila na lageru u Evropi, a i naš standard nas je navodio da se odlučimo za polovno vozilo, jer smo smatrali da je polovan Golf TDI sa 200.000 kilometara na satu vrijedniji od novog Citroena C3. Međutim, situacija se promijenila.
Danas ne ulazi toliko polovnih vozila u BiH, što natjera kupce da se okrenu novim automobilima. No, teško je ne primijetiti da su nove Škode sada mnogo skuplje nego prije četiri godine.
Ali šta je utjecalo na ovo povećanje cijena? Značajan faktor je rast prodaje Škode, koja ima petinu udjela na tržištu novih automobila u BiH. Pored toga, integracija sigurnosnih asistenata i rast troškova transporta su doprinijeli rastu cijena za krajnjeg potrošača, istakao je brend menadžer Škode BH, Ismir Omeragić.
Dakle, iako su cijene automobila znatno porasle tokom pandemije, Škoda i dalje ostaje omiljeni izbor bh. kupaca. Ipak, možemo samo sanjati o vremenima kada su automobili bili dostupniji i povoljniji za većinu građana.