Pandemijska godina 2020. označila je zadnji bljesak normalnih cijena automobila u Bosni i Hercegovini. Dok danas mnogi prizivaju sjećanja na jeftine automobile, prije četiri godine jedan od najkompletnijih automobila na tržištu, Škoda Octavia 1.6 TDI, mogla se kupiti za samo 29.990 KM.
Međutim, danas je ta cijena samo san za većinu ljudi. Kako vrijeme odmiče, automobili postaju sve skuplji, a tržište u BiH je suočeno s povećanjem cijena. Pa šta je utjecalo na ovaj trend?
Jedan od faktora je rast troškova proizvodnje automobila. Brend menadžer Škode BH, Ismir Omeragić, ističe da je prosječan godišnji rast kao i integracija sigurnosnih asistenata jedan od razloga za podizanje cijena. Osim toga, transport automobila također predstavlja trošak koji utječe na krajnju cijenu za potrošače.
Drugi faktor je smanjenje uvoza polovnih automobila. U prošlosti, bh. tržište bilo je preplavljeno uvezenim polovnjacima, a građani su se uglavnom odlučivali za njih zbog pristupačne cijene. Međutim, smanjenje uvoza polovnih automobila dovelo je do toga da kupci sve više okreću pogled ka novim automobilima.
Bosanskohercegovački brend Škoda, već duže vrijeme je na vrhu liste najprodavanijih automobila u zemlji. Kupci prepoznaju kvalitetu i adute koje Škoda pruža, što je rezultiralo da ovaj češki brend drži petinu prodaje novih automobila u BiH.
Iako je teško predvidjeti kako će se cijene automobila dalje kretati, treba očekivati da će se trend povećanja nastaviti. Ekonomski faktori i promjene na tržištu kontinuirano utječu na cijene vozila, dok potrošači ostaju suočeni s izazovom pronalaska pristupačnih automobila.