Evropska unija je objavila privremene carinske stope koje će važiti za uvoz električnih automobila iz Kine. Nakon što su Sjedinjene Američke Države i Turska već objavile visinu carina, EU je konačno zauzela zvanični stav u vezi sa konkurencijom na tržištu električnih vozila.
Kineske kompanije imaju nezakonitu konkurentsku prednost uvozeći električne automobile u Evropu zahvaljujući subvencijama koje primaju u svojoj zemlji. Evropska komisija je prošle godine otvorila istragu, a sada je objavila privremene rezultate.
Trenutno, uvezeni automobili proizvedeni u Kini plaćaju carinu od 10 posto. Međutim, od 4. jula ova stopa će porasti na čak 38 posto u nekim slučajevima. Na primjer, BYD će plaćati 17,4 posto, Geely 20 posto, a SAIC, koji najviše prodaje u Evropi uz pomoć bivšeg britanskog brenda MG, će plaćati 38,1 posto. Ostali proizvođači koji su bili kooperativni plaćat će carinu od 21 posto, dok će oni koji su odbili saradnju plaćati 38,1 posto.
Važno je napomenuti da su ove carinske stope privremene. Istraga bi trebala biti završena do početka novembra, kada će optužbe postati pravosnažne, a carinske stope konačne. Očekuje se da će carine važiti narednih pet godina.
Naravno, protiv ovih carina se buni nekoliko evropskih proizvođača automobila, poput BMW-a i Mercedesa, koji strahuju od moguće kineske odmazde. Oni smatraju da će uvođenje dodatnih nameta imati negativan efekat na njihove poslove.
Ovo je važna prekretnica za evropsko tržište električnih automobila. Sada se čeka konačna odluka EU, koja će imati veliki utjecaj na dalji razvoj ovog sektora.