Sa osam generacija i napunjenih 50 godina Golf je na novoj prekretnici u Evropi. Ne samo Golf, već i ostali klasični modeli, kojima tržište sve više okreće leđa, jer se kupci trendovski okreću, čas SUV-ovima, čas električnim vozilima. Međutim, s porastom inflacije i sve većih cijena automobila, Evropa ima novog favorita.
Moramo spomenuti da je Golf u nepunih pet decenija čak 32 puta bio najprodavaniji automobil u Evropi. Povremeni bljesak u prošlosti znali su napraviti Fiat 127 (1974. – 1978.), Renault 5 (1979. – 1982.), Fiat Punto (1995., 1997. i 1999.), Peugeot 206 (2003.), Opel Astra (2005. i 2006.) i Peugeot 207 (2007.), da bi se Golf nakon toga ponovo ustabilio i zauzeo čelnu poziciju sve do unazad dvije godine kada je kompakt iz Wolfsburga izgubio lidersku poziciju, prvo od Peugeota 208, a zatim od Tesle Model Y. Oporavak Golfa traje i on nije moćan kao nekad, zato su na scenu isplivali novi igrači, a Sandero je taj koji predvodi prodaju u ovoj godini.
Iako se Golf ove godine strelovito penje ka vrhu prodajne tablice u Evropi, smetnju mu pravi rumunski hatchback, koji je nakon prva četiri mjeseca tekuće godine ostao stabilno gospodariti europskim tržištem. Dacia je u aprilu bila na pragu 100.000 isporuka.
Naime, rumunski proizvođač je zabilježio 97.021 isporučenih primjeraka Sandera, što je u odnosu na isti period iz 2023. godine rast od 23,2 posto, pokazuju podaci koje obrađuje platforma Dataforce. Tačnije, Dacia je na evropskom tlu, u razdoblju od januara do kraja aprila, plasirala 18.278 Sandera više nego u istom periodu lani, što je ogroman napredak za model koji je već godinama prisutan na tržištu.
Prodaja rumunskog Sandera napreduje zahvaljujući pristupačnoj cijeni vozila i reputaciji Dacije kao pouzdanog proizvođača, koji nudi kvalitetne automobile po pristupačnoj cijeni. Ovaj uspjeh potvrđuje kako potrebe kupaca kontinuirano evoluiraju, a automobilska industrija mora biti spremna prilagoditi se promjenama i ponuditi inovativna rješenja koja zadovoljavaju zahtjeve modernih potrošača.
Sandero je postao pravi konkurent svjetskim markama i pokazatelj da popularnost ne znači nužno i prodaju. Ovaj rumunski automobil je dokazao da pristupačnost, pouzdanost i kvaliteta mogu privući veliki broj kupaca, čak i u vremenima kada se tržište okreće električnim vozilima i SUV-ovima.
Dacia ima razloga za slavlje, dok Golf i drugi klasični modeli moraju tražiti načine kako ponovno osvojiti srca kupaca i vratiti se na vrh liste najprodavanijih automobila u Evropi.