Velika anketa britanske online trgovine buytshirtsonline.co.uk ponudila je zanimljive rezultate o našim asocijacijama na boje i kvalitete. U anketi u kojoj je sudjelovalo više od 1.000 ispitanika, crna boja se istaknula kao najprivlačnija i najsamouvjerenija.
Nakon detaljne analize, rezultati su potvrdili da crna boja donosi određenu dozu privlačnosti i inteligencije. Bilo da se radi o muškarcima ili ženama, osobe koje nose crnu odjeću percipiraju se kao najprivlačnije, najinteligentnije i najsamouvjerenije osobe. To ih čini pravim magnetom za pažnju drugih.
Međutim, druga boja koja se povezuje s ovim kvalitetima je crvena. Ona je zauzela drugo mjesto u kategoriji samouvjerenosti, ali i prvo mjesto u kategoriji arogancije. Čini se da crvena boja donosi određenu dozu samopouzdanja, ali istovremeno može biti i simbol arogancije. Zanimljivo je da samo 12 posto ispitanika crvenu boju povezuje s inteligencijom.
Sa druge strane, žuta, narančasta i ružičasta boja nisu prošle tako dobro. Ispitanici su ih smatrali najmanje inteligentnima. To sugerira da se ove boje ne percipiraju kao simbol mudrosti i inteligencije.
Kad je riječ o privlačnosti, crna boja i dalje dominira i zauzima prvo mjesto. Ipak, crvena boja se izdvaja kao viceprvak u ovoj kategoriji, dok je treća plava boja. Nažalost, smeđa boja nije baš u milosti ispitanika, koji ju smatraju najmanje privlačnom bojom odjeće.
Ova anketa nam pokazuje koliko boje mogu imati utjecaj na našu percepciju drugih ljudi. Kada želimo ostaviti dojam inteligencije i privlačnosti, crna boja definitivno dolazi kao najbolji izbor.