Institut za razvoj digitalizacije i elektronsku evidenciju BiH (IDDEEA) proaktivno radi na unapređenju efikasnosti javne uprave u BiH. Jedna od mjera koje su preduzete u ovom smjeru je omogućavanje elektronskog pristupa podacima iz evidencija svim organima i institucijama koje imaju valjani zakonski osnov.
Ovaj proaktivan pristup ima za cilj olakšati građanima procedure dobivanja CIPS potvrde, odnosno uvjerenja o prebivalištu. Dosadašnji postupak podrazumijevao je čekanje u redovima ispred šaltera, što je često dovodilo do gužvi i gubitka vremena.
IDDEEA je primio zahtjeve za elektronskom razmjenom podataka iz evidencija od strane pravosudnih i izvršnih organa, kao i institucija na svim nivoima vlasti u BiH. Među primjerima koji su već implementirani su pravosudni organi koji omogućavaju registraciju poslovnih subjekata bez potrebe za papirnom dokumentacijom, kao i brojni gradovi i općine.
Elektronska razmjena podataka omogućava građanima brži i jednostavniji pristup uslugama bez potrebe da se fizički pojavljuju na šalterima. Ova efikasnija usluga dovodi do uštede vremena i smanjenja birokratskih prepreka.
Ovo je samo jedan korak u unapređenju javne uprave u BiH. IDDEEA nastavlja raditi na implementaciji digitalnih rješenja koja će omogućiti efikasniju i jeftiniju javnu upravu, te olakšati građanima pristup različitim uslugama.
Građanima su na raspolaganju i brojni drugi servisi IDDEEA-e koji omogućavaju jednostavnije rješavanje administrativnih procedura. Kako bi se informisali o svim mogućnostima, građani mogu posjetiti službenu web stranicu IDDEEA-e.
Sve ove promjene imaju za cilj olakšati svakodnevni život građanima, smanjiti administrativne prepreke i poboljšati efikasnost javne uprave u BiH.