Dok se suočava s kineskom konkurencijom i smanjenjem potražnje za električnim vozilima, Stellantis je odlučio potražiti jeftiniju radnu snagu u zemljama poput Maroka, Indije i Brazila. Iako se borba za smanjenje troškova nije ništa novo u automobilskoj industriji, ovaj masovni angažman “jeftinijih” inženjera privlači veliku pažnju.
Prema informacijama saznatim od Automotive News Europe, Stellantis zapošljava inžinjere po cijeni od otprilike 50.000 eura godišnje ili manje. Ovo je značajno manji trošak u odnosu na cijene rada inženjera u razvijenim zemljama poput Francuske i Sjedinjenih Američkih Država, gdje trošak po zaposleniku može biti i do pet puta veći.
Stellantisova odluka da angažuje jeftiniju radnu snagu dolazi u vrijeme kada mnogi zapadni proizvođači automobila osjećaju pritisak zbog usporavanja potražnje za električnim vozilima. Da bi bili konkurentni na tržištu pristupačnih električnih vozila, proizvođači poput Tesle i Volkswagen Grupe su prisiljeni ukidati radna mjesta i seliti proizvodnju u zemlje s nižim životnim standardom.
Stellantis planira dugoročno angažirati otprilike dvije trećine radnika stručnih zanimanja iz zemalja s nižim troškovima rada. Cilj ove strategije je omogućiti proizvodnju pristupačnih vozila, uključujući i električni Citroen e-C3, čija cijena iznosi otprilike 23.300 eura bez subvencija. Isporuka ovog vozila trebala bi započeti u drugom kvartalu ove godine.
Stellantis se nada da će ovom strategijom uštedjeti na troškovima rada i biti konkurentniji na tržištu električnih vozila. Međutim, ova odluka izaziva brojne kontroverze, s obzirom na to da se zaposlenici u razvijenim zemljama brinu za svoja radna mjesta i budućnost industrije u cjelini. Samo vrijeme će pokazati hoće li ova strategija biti uspješna za Stellantis ili će se suočiti s dodatnim izazovima.