Broj registracija novih vozila u prvom kvartalu ove godine porastao je za blagih 3,38 miliona jedinica u odnosu na isti period prošle godine. Međutim, zabrinutost tržišta i neizvjesnost među građanima i dalje postoji.
Prosječna cijena novih automobila u Evropi i dalje je previsoka, pa potrošači oklijevaju oko prelaska sa benzinskih i dizelskih vozila na električne modele. U takvom kontekstu, traži se povoljno i pristupačno vozilo kao jedna od bitnijih referenci pri odabiru. Tako je Dacia Sandero postala lider na tržištu, posebno što je ovaj model u Evropskoj uniji povoljniji nego u Bosni i Hercegovini.
Jedan od najvećih povratničkih hitova je Volkswagen Golf. S porastom broja registracija za 49 posto u prvom kvartalu ove godine, njemački kompakt je drugi najprodavaniji automobil u Evropi. Njemu se pridružio i Peugeot 208 koji se vratio u top tri, dok je prošlogodišnji evropski broj jedan, Tesla Model Y, sada na četvrtoj poziciji. Ipak, Model Y je jedini električni model koji se konstantno bori za vrh ukupne prodaje u Evropi, a u martu je bio najprodavaniji automobil na evropskom tržištu.
S druge strane, američki električar, Tesla Model 3, bilježi pad broja registracija za 19 posto u prvom kvartalu ove i prošle godine. Unatoč tome, ovaj model ostaje najtraženiji električni automobil u Europi. Očekuje se da će trend pada broja registracija kod Teslinih vozila i dalje biti izražen, s obzirom na dodatno smanjenje cijena koje je nedavno najavljeno.
Pored ovih modela, vrijedno je spomenuti da je rasprodaja zaliha starog modela Citroena C3 doprinijela rastu prodaje za 38 posto u prvom kvartalu. Također, Škoda Octavia se i dalje drži u vrhu evropske prodaje, ostvarivši porast od 37 posto u broju registracija za prva tri mjeseca ove godine, premašivši prag od 50.000 prodanih jedinica.
Unatoč neizvjesnosti i visokim cijenama, automobilska industrija u Europi nastavlja rast i prilagođava se trendovima elektrifikacije. Povoljne cijene, osobito kod Dacia Sandera, te povratak Volkswagena Golfa na vrh prodaje pokazuju da postoji potražnja za pristupačnim automobilima. S druge strane, Tesla se i dalje zadržava kao najtraženiji brand električnih vozila, iako bilježi pad prodaje. Daljnji razvoj tržišta i smanjenje cijena mogli bi potaknuti dodatni rast u prodaji električnih automobila.